Παρασκευή, Οκτωβρίου 05, 2007

… ο χρόνος

.


μια πολύ σκληρή παράμετρος
που στη ζωή τα πάντα καθορίζει
ένας κοινός παρανομαστής όλων
ένα μέγεθος, χωρίς τη δυνατότητα
αρνητική φορά και πρόσημο να πάρει
εκτός από την αφήγηση ή την αναφορά
σε νοητικές και θεωρητικές επινοήσεις
είναι ο χρόνος

…κι ο χρόνος κάποτε κι αυτός
παιχνίδια εμφανίζεται να κάνει
είναι φορές που επιμηκύνεται
και η επιμήκυνση του είναι τέτοια
που είναι σα να βιώνεις εφιάλτη
την πραγματικότητα τότε, δεν μπορείς
δεν είναι εύκολο να την αντιληφθείς
γλιστρά και χάνεται και σου ξεφεύγει
και χάνεσαι κι εσύ και βολοδέρνεις
κι είν' όλα τότε ή πιο μικρά ή πιο μεγάλα
το μέτρο χάνεται, η μπούσουλα χαλάει
και βγαίνουν οι σκιές και τα φαντάσματα
και κουμάντο, εκείνα τότε κάνουν

είναι και φορές που φαίνεται να στενεύει
και μοιάζεις ανάμεσα σε συμπληγάδες
δεν μένει κανένα περιθώριο να βγεις
δεν νοιώθεις τίποτα να προλαβαίνεις
ενώ βρίσκεσαι την άλλη τη στιγμή
να έχουν όλα, πριν και χωρίς εσένα γίνει

είναι όλα τελικά, ένα παιχνίδι του
κι είναι η ζωή μας, το ενεργούμενό του
μέσα στο πλαίσιο, που αυτός ορίζει
θα πρέπει να κινηθείς και να την ζήσεις
δεν έχεις δικαίωμα να διαπραγματευτείς
ενώ αυτός κινείται συνεχώς, δεν σε ρωτάει
και μόνο η αίσθηση, της βίωσης του, αλλάζει
...
μπορείς όμως, αν το θες, σε όλ' αυτά να επέμβεις
να τον σταματήσεις φυσικά δεν το μπορείς
αλλά μπορείς αν θες να τον ελέγξεις
όταν επέμβεις ενεργά στα περιεχόμενα της ζωής
με δρόμους που απ' το εγώ πάνε στο εμείς
να υπερβείς μ' αυτό την απολυτότητά του
με την αλληλεγγύη αφετηρία δράσης
και τις συλλογικότητες όπλο και ασπίδα
μπορείς τους συσχετισμούς ν' αλλάξεις
το χρόνο από κυρίαρχο πρωταγωνιστή
επίκουρο στοιχείο να τον κάνεις
έναν από τους παράγοντες της δράσης
υπάρχουν τρόποι και δυνάμεις που μπορούν
το χρόνο να υποτάξουν και να ελέγξουν
είναι η διαχρονικότητα των ιδεών και η μνήμη
η ανατροπή των προτεραιοτήτων και των αξιών
που αυτός μας βάζει και μας επιβάλει
έτσι μπορούμε να υπερβούμε
την αμείλικτη λογική και την απειλή
αυτού του πανίσχυρου ψυχρού μεγέθους
να τον κάνουμε έτσι πιο φιλικό
και μαζί μ' αυτόν να πορευτούμε

10.4.'99

Κ.Κ

Οι χρόνοι

.



...Αδιαφορώ για ό,τι είναι μια αναφορά μόνο στον Παρατατικό, τον πιο φλύαρο από όλους τους χρόνους... ίσως λίγο καλύτερο από τον εγωιστικό και στατικό Παρακείμενο, τον νεκροφιλικό Υπερσυντέλικο ή τον αδιάφορο Αόριστο. Μ' αρέσει ο αποτελεσματικός... Ενεστώτας και θαυμάζω την καλή χρήση του Μέλλοντα.

10.4.'99

Κ.Κ

Το σακάκι



*(Στη Ζωή, το "φαίνεσθε" έχει κατασπαράξει το "είναι".
Το "είναι" το διαχειρίζονται πια άλλοι. Εμείς απλώς εφαρμόζουμε τις οδηγίες)

...
αγόρασα κι εγώ/ τις προάλλες/ ένα σακάκι/
καινούργιο/ ραμμένο όλο/ προσεκτικά στο χέρι/
και το φοράω/ συνεχώς/ βγαίνω/ και το βολτάρω/
σ' όλο και πιο πολλούς/ θέλω να το μοστράρω/
να δω/ μέσα/ από την δική τους/ την ματιά/
πόσο καλά με δείχνει / και πόσο καλά μου πάει/
σήμερα/ χωρίς ένα καλό σακάκι/ δεν πας πουθενά/
οι άλλοι σε προσπερνάνε/ είναι/ σα να μην σε βλέπουν/
μ' ένα σακάκι όμως/ καλοραμμένο/ ακριβό/
γίνεσαι αναγνωρίσιμος/ είσαι πια κάποιος/
είναι ας πούμε…/ σα να ξαναϋπάρχεις/
είσαι πια το σακάκι σου/ έχεις μια αξία/
αυτό που έχει μέσα/ μόνο του/ δεν μετράει/
λέω λοιπόν/ να κάνω/ μεγάλες περικοπές/
όσο πιο γρήγορα γίνεται/ να πάρω άλλο ένα/
να 'χω/ να τα φοράω/ ανάλογα/ με τις περιστάσεις/
πολλοί βλέπεις οι χώροι/ καθένας με το δικό του/
ο καθένας/ με το σακάκι/ που του πάει/
ένα μικρό κακό/ είναι/ που σε φοράει/
και σε μπερδεύει/ δεν σ' αφήνει/ να σκεφτείς/
να κάνεις/ ό,τι θέλεις/ κι όπως σου κατέβει/
είναι αυτό πια/ που σε οδηγεί/ και σε πηγαίνει/
αν το φοράς όμως/ μπορείς να είσαι/ με κόσμο/
μ' αυτό/ μπαίνεις παντού/ έχεις προνόμια/
είσαι/ ένας κάποιος/ με δικαιώματα/ …υπάρχεις/
και οι γυναίκες/ …/ κι αυτές/ σακάκια πια φοράνε/
όσοι/ σακάκι δεν φορούν/ έχουν πια/ μόνο υποχρεώσεις/
Να! .../ τις προάλλες/ εκείνη η λυσσάρα/ με τα πράσινα μάτια/
τα μακριά πόδια/ τ' ωραίο στήθος/ και τον ωραίο …κώλο/
πρόσεξε το σακάκι μου/ όπως μου είπε η ίδια/
κι ήρθε μαζί μου/ κι έγινε/ μεγάλο πανηγύρι/
είδες τι τράβηξα/ τόσα χρόνια/ χωρίς σακάκι/
κανένας/ δεν μ' έπαιρνε στα σοβαρά/ δεν υπήρχα/
κανένας δεν πρόσεχε/ αυτά που έκανα/ ή έλεγα/
ήμουν ένα τίποτα/ ένας/ χωρίς σακάκι/
λένε/ πως στα πιο ψηλά/ ρόλο παίζει και η γραβάτα/
έχω όμως καιρό/…προς το παρόν/ χαίρομαι το σακάκι/
έχει κι άλλα πολλά/ όσο πιο ψηλά/ ανεβαίνεις/
άμα/ δεν έχεις το φαίνεσθε/ το είναι/ τι να το κάνεις/
κι έχει πολλά στάδια/ ο τρόπος ζωής/ του φαίνεσθε/ για να είσαι/
είναι τα παπούτσια/ το πουκάμισο/ από ποιο οίκο/ τ' αγοράζεις/
αν κάνεις μανικιούρ/ η κολόνια που φοράς/ το πούρο που καπνίζεις/
ένα καλό κούρεμα/ η μάρκα του ρολογιού/ και του κινητού σου/
το μαύρισμα/ στο σολάριο/ καταχείμωνο/ ή στα χιόνια/
και μετά/ έρχονται τα σκληρά/ όπως…/ τι αυτοκίνητο οδηγείς/
σε ποιο προάστιο μένεις/ αν έχεις εξοχικό στη Μύκονο/
με ποια δίμετρη κυκλοφορείς/ σε ποιο restaurant πηγαίνεις/
έχει αγώνα όλ' αυτό/ αλλά σου δείχνει/ ξεκάθαρα τους τρόπους/
κι είναι όλοι ορατοί/ καλά καθορισμένοι/ γνωστοί απ' όλους/
αλλιώς/ χωρίς αυτά/ είναι μόνο οι γνωστοί μονόλογοι/ με την μοναξιά/
το πού/ …το πώς/ …το με ποιους/ …με ποιες διαδικασίες/ …τέτοια/
...
Τέλος/ …η λύση πια σήμερα/ είναι μια/ …να 'σαι/ μ' ένα καλό σακάκι/



κι εγώ/ που κάποτε έγραφα/ και πίστευα/ …ακούστε ανοησίες/

…(απόσπασμα)
...περιμένοντας τον ούριο άνεμο, για να αρθεί το απαγορευτικό και να φύγει το καράβι, κάθομαι στο καφενεδάκι του λιμανιού και διαβάζω και ξαναδιαβάζω το σημειωματάριό μου.
Εκεί βλέπω το είδωλό μου. Εκεί είναι το καταφύγιο, όλων όσων, από τις σκέψεις μου, δεν έχω με ποιον ή δεν μπορώ να μοιραστώ.
Την στιγμή που με το μολυβάκι μου, κάτι προσπαθούσα να σκαρώσω...την είδα !
Το λιτό και απέριττο φόρεμά της, άφηνε να σκιαγραφείται το σώμα της. Δεν ήταν το είδος της καλλονής που τα περιοδικά πλασάρουν. Ένα στεγνό και ομοιόμορφο με πολλά άλλα, κατασκεύασμα. Ήταν, η εικόνα της γυναίκας, που απλώς και μόνο είναι Γυναίκα!
Όλο το ενδιαφέρον ήταν στις κινήσεις της. Κινήσεις που έλεγες και έγραφαν μια καταπληκτική αρμονία. Μια αρμονία που σου ξεκούραζε τη ματιά και τις αισθήσεις. Σου ενέπνεε εμπιστοσύνη και όλα γύρω της γινόντουσαν πιο ανάλαφρα και πιο εύκολα. Ωραία!
Το απόλυτο θηλυκό, που όμως δεν είχε την θηλυκότητα σε πρώτη και μόνη προτεραιότητα, ενώ την εξέπεμπε μ' ένα σχεδόν μαγικό τρόπο. Πράγματα, που τα 'χουμε πια ξεχάσει!
Πήρα το φλιτζανάκι του καφέ, να πιω μια γουλιά αλλά ο καφές είχε κρυώσει και ήταν απαίσιος. Ποιος ξέρει πόση ώρα την κοίταζα.
Αναζήτησα κι έκανα νεύμα στο γκαρσόνι, σχεδόν ανακλαστικά να παραγγείλω έναν άλλο, αλλά όταν ξαναγύρισα προς το μέρος της, είχε εξαφανιστεί. Σαν να άνοιξε η γη, στο λίγο διάστημα που η προσοχή μου αποσπάστηκε, με την παραγγελία του καφέ, και την είχε καταπιεί. Ο θυμός μου με τον εαυτόν μου και την ανάγκη του για καφέ, ήταν θηριώδης.
Προσπάθησα γρήγορα, να κάνω ένα σκίτσο της αλλά δεν έμεινα ικανοποιημένος. Δεν μπορούσα να αποδώσω, όλο αυτό που είχα δει. Η μορφή της, σαν να διαλυόταν και δεν μπορούσα να την κάνω συγκεκριμένη, ενώ την ίδια στιγμή, ήταν σαν να την έβλεπα μπροστά μου, με κάθε της λεπτομέρεια.

και αλλού κάπου έγραφα…/ (απόσπασμα)

…υπήρχαν όλα εκεί, …το αεράκι, μια ηλιακτίδα, το βαθύ γαλάζιο, ένας κάτασπρος τοίχος και το κορμί της.
Το πλοίο της γραμμής, με τα δυο φουγάρα, βόγκηξε με τη σειρήνα του τρεις φορές, για να δηλώσει την παρουσία του. Ο καπνός των μηχανών, που έβγαινε από τα φουγάρα του, έδινε βάθος στην εικόνα.
Η κουρτίνα, ένα λευκό λινό, που σκέπαζε την πόρτα, κυμάτιζε με το αεράκι και το άφηνε μαζί με το φως να μπαίνουν στο δωμάτιο κατά ριπές.
Οι υπέροχες καμπύλες επιφάνειες του ηλιοκαμένου κορμιού της, στο κρεβάτι, πάνω στα κάτασπρα σεντόνια, είχαν μια καθαρά εικαστική έκφραση, λες και ήταν οι πινελιές ενός ερωτευμένου με το μοντέλο του ζωγράφου, που ήθελε να κρατήσει ζωντανή για πάντα, την τελειότητα αυτής της στιγμής.
Περνούσε το βλέμμα του πάνω της, χαϊδεύοντας κάθε σημείο του κορμιού της, με ένα ελαφρύ μειδίαμα, που αποτύπωνε την πλεονεκτική του θέση, να μπορεί να ζει, αυτή την απόλυτη ομορφιά.
Σηκώθηκε, παραμέρισε την κουρτίνα και βγήκε στην μεγάλη βεράντα έξω από το δωμάτιο. Κάθισε στην φαρδιά πεζούλα και άναψε ένα τσιγάρο.
Το απέραντο βαθύ γαλάζιο που είχε μπροστά του, ήταν σαν ένα μεγάλο φόντο πάνω στο οποίο ζωγράφιζε η ψυχή του, όλ' αυτά που ένιωθε. Η παρτιτούρα μιας απαλής και με πολλά χρώματα μουσικής.
Κάποια στιγμή την αισθάνθηκε δίπλα του, ήταν εκεί τυλιγμένη με το σεντόνι, υπέροχη.
Πέρασε τα χέρια του κάτω από το σεντόνι και χάιδεψε το απαλό δέρμα των γλουτών της, ενώ αυτή πίεζε το σώμα της επάνω του και με τα απαλά της χείλια τον φιλούσε.
Εκεί έκαναν έρωτα, απαλά αλλά με ένα βαθύ πάθος. Απαλά και αργά, τυλιγμένοι και οι δύο με το σεντόνι και αφήνοντας να χαθούν και να μετεωριστούν, μέσα σ' όλα εκείνα που τους περιέβαλαν. Όταν τελείωσαν, συνέχισαν να κάθονται εκεί, ο ένας στην αγκαλιά του άλλου.

και κάπου αλλού…/

όλο μου το σπίτι, είναι ένα παράθυρο
μέσα από το περίγραμμα του, βλέπεις όλο βουνά και θάλασσα
στο περβάζι του, ένας βασιλικός με στρογγυλό σχήμα
όταν γυμνή στέκεσαι εκεί, η εικόνα γίνεται μοναδική
καμπύλες γραμμές και επιφάνειες μέσα σε πλαίσιο
σε μια αρμονία, που ακυρώνει όλη την αυθαιρεσία της καμπύλης
είναι ένας ολόκληρος αστερισμός, είναι ένα σύμπαν
όλα έχουν ένα δέσιμο και μια ισορροπία αυτονόητου

ή σ' ένα άλλο χαρτί, που σημείωνα…/

Ένα από τα μακρύτερα, δυσκολότερα αλλά και συναρπαστικότερα ταξίδια, που κάνει κάποιος, είναι το ταξίδι μέχρι τον διπλανό του.
Και το βλέμμα, είναι ίσως, από τα σημαντικότερα, σ' αυτό το ταξίδι.

κι αλλού πάλι…/(απόσπασμα)

...ένα μέρος είναι και δικό σου μέρος, όσο μπορείς να βιώνεις τα πολύ καθημερινά του γεγονότα. Να μπορείς να έχεις ένα ρόλο, όσο μικρός και αν είναι και όσο απαρατήρητος και αν διασχίζεις τη σκηνή της ζωής, αυτού του τόπου.

και πιο κάτω..
...
...η διαδρομή ήταν ευχάριστη, η ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν τέτοια που είχες το χρόνο να βλέπεις τα μέρη απ' όπου περνούσαν. Δεν είχες αυτή την αίσθηση του τούνελ που δημιουργούν οι μεγάλες ταχύτητες. Έκανε ζέστη και είχαν όλα τα παράθυρα ανοικτά και έτσι μπορούσες να νιώθεις και τις διάφορες μυρωδιές, ανάλογα με τη βλάστηση της γύρω περιοχής από την οποία περνούσαν.
Ο Κώστας ευτυχώς δεν είχε έρθει μαζί τους. Δεν ήταν δυνατόν να ταξιδέψεις με το αυτοκίνητο καλοκαίρι μαζί του. Δεν ανεχόταν ανοικτά τα παράθυρα, ακόμα και αν το αυτοκίνητο ήταν ακίνητο. Είχε μια ολόκληρη θεωρία, που συσχέτιζε τα ρεύματα που δημιουργούνται με τα ανοικτά παράθυρα και το κρυολόγημα και κάθε φορά, ίσως για να δικαιολογηθεί, δεν παρέλειπε να την αναφέρει. Δεν ξέρω τι ήταν πιο δυσάρεστο τα κλειστά παράθυρα ή όλη αυτή η φλυαρία…

κι ακόμα…/

...ακροβατώντας/ σ' ένα μετεωρισμό αισθημάτων/
ιχνογραφώ κομμάτια/ ενός έρημου τοπίου/
ιχνογραφώ/ και κομματιάζω/ γράμματα και λέξεις/
γεμάτα από παρενθέσεις/ και αποσιωποιητικά/
προσπαθώντας/ πάντα/ να μην αφήσω ίχνη/
γιατί/ τα ίχνη/ μπορεί να δείξουν/ το στίγμα μου/
και άμα/ φανεί το στίγμα μου/
θα προδοθεί η αναφορά μου/

όλ' αυτά/ τα απλώνω κάτω/ να περπατήσεις/
ενώ η ψυχή μου/ μελανιάζει/
και δεν έχω/ κανένα απολύτως/ λόγο σου/
παρά μόνο/ τις μεγάλες/ και απόλυτες/
χρηστικές ευθείες/ των τροχιών σου/
και δεν μπορώ/ να κάνω άλλο/
από το να τις παρακολουθώ/
αλλά εσύ/ ΔΕΝ υπάρχεις..../
μόνο η απουσία σου/ και η ματιά σου/
το μοναδικό/ που απομένει/ από την παρουσία σου/
είναι οι ματιές σου/
ματιές/ που γίνονται ξυράφια/
και κάθε τους ανάμνησή/ πληγή/

και κάπου πάλι…/

…όσες λέξεις, παραγράφους, σελίδες και να γράψεις/
το νόημα είναι το ίδιο/ τα γεγονότα δεν αλλάζουν/
η στασιμότητα/ τα πνίγει όλα/ τα διαστρέφει/ τα θολώνει
και η ματαίωση/ σου τρώει τα σωθικά/ σε ακυρώνει/
/…/
και στέκεσαι να κάνεις απολογισμό/ σ' ό,τι έχει απομείνει/
και το κακό είναι/ πως κανείς/ δεν θέλει πια να ξέρει/
την αιτία ή το γιατί/ κάνεις/ δεν θέλει να τα δει/
και μένεις μόνος σου/ ενώ ο θυμός/ δεν σε λυτρώνει/
/…/
κι είναι βαρύ το κλίμα/ και το κενό μεγάλο/
η μοναξιά αφόρητη/ το ίδιο πάντα περιβάλλον/
και εσύ μόνος με τις λέξεις/ σ' ένα χαρτί να επιμένεις/
όσο μπορείς/ παρ' όλ' αυτά/ να θες να τις μαζεύεις/

και σ΄ ένα άρθρο μου σε μια εφημερίδα…/(απόσπασμα)

Είμαστε μια κοινωνία, της επιδερμίδας, της φόρμας, των κραυγών, των αρπαχτών. Δεν αντέχουμε το βάθος στη συζήτηση και στην ανάλυση. Μια κοινωνία των πλαγίων διαδρομών, της ευκολότερης διαδρομής, ακόμα και παράνομα και σε βάρος των άλλων.
Οι προτεραιότητες, οι αξίες και οι ιεραρχήσεις, ανατρέπονται κατά το δοκούν, δια ίδιον όφελος και ανάλογα με τις περιστάσεις. Η έννοια Πολίτης, όταν και όπου χρησιμοποιείται, δεν έχει τίποτα από τα νοήματά της. Η χρήση της γίνεται μονοσήμαντα ως δικαίωμα και αγνοείται, πολλές φορές και με χυδαίο τρόπο, η διάσταση των υποχρεώσεων της.
Τσογλανοπαρέες με ανατροφή και κώδικες υποκόσμου, ντυμένες με την παραφιλολογία της ρήξης και της ανατροπής. Αδιεξοδικές και τυφλές συμπεριφορές, που δεν διστάζουν να χρησιμοποιούν ακόμα και τον άνθρωπο για το "κέφι" και τις ματαιοδοξίες τους. Λογική υποκόσμου και άνθρωποι με το κόμπλεξ της απόρριψης.
Μια λογική και μια θεωρία τέλους και αρχής συγχρόνως, που τελικά οδηγεί στην ακινησία και στο περίσσευμα ενέργειας με αυτοκαταστροφική ροπή. Γιατί, το να καταστρέφεις το πέραν από σένα, δεν οδηγεί ποτέ κάπου και τελικά δεν λυτρώνει αλλά σε ξαναφέρνει μπροστά στα ίδια αδιέξοδα της αρχής, έχοντας όμως γλιστρήσει ένα βήμα πιο κάτω, μέσα στη δύνη μιας καλοστημένης παγίδας, που κάποιοι επιτήδειοι, την κάνουν να φαντάζει σαν μια παρτίδα, που μπορεί να κερδισθεί αλλά από την οποία, εσύ βγαίνεις πάντα χαμένος, όσο και να προσπαθείς, ξαναρχίζοντας και ξαναρχίζοντας πάντα από το ίδιο σημείο αρχής! Ποιος εξάλλου βγήκε ποτέ κερδισμένος, μέσα από τις παρτίδες. Δεν θα ήταν τότε παρτίδες!
...
ή και αυτό…
...
C’era una volta/ come nelle favole/
in una curva/ della storia/
non molto lontano/ da oggi/
si era fatto/ uno spacco/ una rottura/
a i muraglioni/ che circondavano la vita/
si aprirono cosi / per un istante/
e allora/ tutti hanno visto/ al di là/
di questa oscurità/ del nostro mondo/
dove la vita/ si trovava chiusa/
con le razioni/ spicciole/ per tanto tempo/
hanno visto/ allora tutti/
quell'arcobaleno di speranza/
quella possibilità/ di vivere altrimenti/
e da allora/ gli uomini/
non sono stati/ più gli stessi/
e anche/ se le cose/ si sono storte/ dopo/
esiste sempre/ la memoria/ di questo/
che lo fa/ sempre essere/ un riferimento/
di come la vita/ possa essere fatta/
per essere giusta/ ed esserlo per tutti/
gli uomini/ hanno avuto/ sempre/ la volontà/
lo hanno dimostrato/ in varie occasioni/
ma sempre/ si sono imbrogliati/
su come si poteva/ raggiungere lo scopo/
ed era/ ancora/ quella volta/ tra quella rottura/
dove in molti/ hanno visto/ e hanno creduto/
che la vita/ poteva essere/ una poesia/
un vero miracolo/ un unico capolavoro/
la vita/ con dignitosa austerità/
fuori/ e lontano/ dal superfluo/
generosa/ umana/ e per tutti/
come può/ e deve/ potenzialmente essere/
… un atto/ una proposta/ d'arte !

και σ' ένα σημειωματάριό μου παλιό όσο και οι πέτρες…/ από την εποχή που ζούσα στο ΠΑΡΙΣΙ!/

Ένα πεσμένο φύλλο
είναι σαν ένα δάκρυ
για τη χαμένη άνθιση
Μια ωδή στο τότε…

και πιο κάτω…/

Ο βηματισμός αργός, σκοντάφτεις παντού
Ο ουρανός στενός, σε κόβει, σε στενεύει
Η θάλασσα μακριά, σου λείπει
Το βλέμμα θαμπό, η ματιά σε απαγόρευση
Ο λόγος αργός, χωρίς περιεχόμενο
Οι κινήσεις άγαρμπες, χωρίς ρυθμό και μέτρο
Ένα πέρασμα, να βρω ένα πέρασμα, να βγω έξω


και επέμενα να γράφω και εδώ στην Αθήνα…/

και γυρνάς, γυρνάς, σ' αυτή τη ζωή από την ανάποδη
εσύ που την διασχίζεις διαγώνια, αυτή τη ζωή από την ανάποδη
και μοιάζεις λίγο με τον Bolivar του Εγγονόπουλου,
που ήτανε Υδραίος και γυρόφερνε στη Λάρισα.
και γυρνάς, γυρνάς, σ' αυτή τη ζωή από την ανάποδη
και πιο 'κεί, η Υψικάμινος του Εμπειρίκου,
εκεί που λιώναν όλα προσδοκώντας στο θαύμα
ενώ τώρα άλλοι λιώνουν τ' ατσάλι της ζωής,
για να κάνουν τσολιαδάκια για τους τουρίστες.
και γυρνάς, γυρνάς, σ' αυτή τη ζωή από την ανάποδη,
κι ενώ άλλοι περιμένουν τους βάρβαρους του Καβάφη
και πιο κάτω, ο Χατζιδάκις να μειδιά με συγκατάβαση
κι ο Θεοδωράκης, βλοσυρός, να σ' αποστρέφεται
και γυρνάς, γυρνάς, σ' αυτή τη ζωή από την ανάποδη
και προσπαθείς να συγκρατήσεις το στοίχο
για να μην χάσεις το μέτρο και το βήμα
αναβάλλοντας συνεχώς, το ταξίδι στην Αμοργό
και γυρνάς, γυρνάς στα μπαρ αυτής της πόλης από την ανάποδη

αλήθεια, πόσο κρύα μπορεί να είναι, μια αγκαλιά από την ανάποδη!

κι άλλα, έγραφα κι άλλα…/

έρχεται δύσκολα/ φορές/ να βρεις τις λέξεις/
να μπλέξεις/ με την δύσκολη/ την αλεξανδρινή/ στη φόρμα/
ή ν' αφεθείς/ στης εύκολης/ το χάδι/
μ' εκείνη/ που κάνει/ τη φράση/ ανηφορική/
ή εκείνη/ που γλιστράει/ σαν το νερό/ και τρέχει/
και η φράση σου/ να 'ναι/ διδακτική/ με κύρος/
ή να σου δίνει/ τη δυνατότητα/ ν' ανοίξεις/
να πεις/ τα πράγματα/ όπως είναι/ κι όπως εσύ τα νοιώθεις/
να τις διαλέξεις/ ως χειραγωγός/ με υστεροβουλία/ την αισθητική/
ή να σε πάνε/ όπου αυτές το θέλουν/ δείχνοντας την αιτία/
ν' αφήσεις/ την αλληλουχία τους/ να μακραίνει/
ή να σταθείς/ περιεκτικά/ στο νόημα/ και στην ουσία/
δύσκολη/ ετούτη η χειρονακτική/ κι όλο παγίδες/
κι είναι/ και το άλλο/…/ αυτός που θα τις διαβάσει/
θα 'χει/ την υπομονή/ και την γενναιοδωρία/ να τις δει/
θα κουραστεί/ να ψάξει/ να καταλάβει/ τι σ' έκανε να τις γράψεις/
ή αξία/ θα 'χει μόνο το χαρτί/ που ξόδεψες/ πάνω του να τις βάλλεις/
και με αποστροφή/ εκείνος/ κουνώντας το κεφάλι/ θα τις πετάξει/
κι άντε μετά/ να τις μαζέψεις/ να τις απλώσεις/ και να τις ισιώσεις/
να τις χαϊδέψεις/ και να δικαιολογηθείς/ για όσα τους έχεις κάνει/
στη ματαιοδοξία σου/ να θέλεις/ σώνει και καλά/ να γράψεις/
να τις ξεβολέψεις/ και να τις εκθέσεις/ για να εκφραστείς/
να πεις/ και σ' άλλους/ αυτά που σκέφτεσαι/ και νοιώθεις/
λες και στο ζήτησαν/ ή σ' έβαλαν/ να το κάνεις/
και λες/ πως αν δεν το έκανες/ θα φτώχαινε/ η γνώση/
άστες λοιπόν/ καλύτερα/ στην ησυχία των λεξικών/
που θες να γράψεις/ και με τα δύσκολα/ να μπλέξεις/
άσε/ τους επαγγελματίες λόγιους/ να το κάνουν/
που ξέρουν/ πώς λεπτεπίλεπτα/ και μe γνώση/ να τις υφαίνουν/
και να στολίζουν/ με αυτές/ τόμους πολλούς της γνώσης/
με τις εκδόσεις τους/ τις βιβλιοθήκες/ να εμπλουτίζουν/
δίνοντας/ σε μεγαλοκοπέλες/ κι ευαίσθητους νεαρούς/ τη δυνατότητα/
το φρύδι σηκώνοντας/ ν' απαγγέλλουν/ και να έχουν πολλά/ να λέγουν/
για τις μεγάλες τις ιδέες/ και τ' αδιέξοδα/ της κρίσης που τις μαστίζει/

και μια άλλη φορά…/

…μια πέτρα που πέταξα στα νιάτα μου
την βρήκα σε μια έκθεση
μαζί με άλλα, να παριστάνει κάτι
που έμοιαζε αλλά δεν ήταν
αυτό που κάποτε μ' είχε κάνει να την πετάξω
την πήρα και την ξανάβαλα στη θέση της

βγάλτε τη ζωή, από τα βιβλία και τις εκθέσεις
και ξανακάντε την ζωή και ζήστε την
σας ανήκει
μην αφήνεται να την κάνουν εικόνα ομοίωμα
απαιτήστε την διαχείριση της αυθεντικότητας σας
ξανακάντε τη ζωή σας δημιουργία
τέχνη ελευθερίας και επικοινωνίας

ας απαιτήσουμε όλοι μαζί ό,τι μας ανήκει!

και μια άλλη πάλι φορά…/

βουνά/ βράχοι και θάμνοι/
κάποια αμπέλια στις πλαγιές /
λίγα τα λιόδεντρα/ και τα σπαρτά πιο κάτω/
κι η θάλασσα/ παντού η θάλασσα/ να 'ναι το φόντο/
ο τζίτζικας/ ο μελωδός/ το ίσιο να κρατάει/
κι όλα/ πλημμυρισμένα/ από το φως/
τα πάντα/ να εξουσιάζει/
μ' αυτά τα λίγα/ να μπορείς/ να φτιάχνεις μια πατρίδα/
ο χώρος δηλαδή/ που γίνεται τόπος/ αναφορά/ ταυτότητα/
αρχή και τέλος/ δύναμη/ αιτιατό κι αιτία/

κι ο άνθρωπος/ να είναι εκεί/ όπου όλα γίνονται/
από το σπόρο ως το ψωμί/ απ' το σταφύλι στο κρασί/
απ' την ελιά στο λάδι/ την πέτρα όταν την πελεκά/
και γίνεται το θαύμα/
ένα κονάκι/ ένα γιοφύρι/ ένα χωριό/ γίνεται τέχνη/ ένα γλυπτό/
κι είναι/ αυτή η λιτότητα/ μια άσκηση/ στην αντοχή/
στη θέληση/ ώστε να μπορείς/ να ψάχνεις για τη γνώση/
αφετηρία στ' όνειρο/ και για ταξίδια/ σ' όλη την οικουμένη/
να δεις/ να πεις/ ν' ακούσεις/ να πάρεις και να δώσεις/
γιατί και τα μεγάλα/ από τα μικρά/ είν' όλα καμωμένα/
κι ειν' όλ' αυτά/ και άλλα πολλά/ δυο βήματα από σένα/
κι αφού/ με αυτά/ το πρώτο βήμα γίνει/ γίνουν η πρώτη ύλη/
δεν είναι τότε δύσκολο/ να βρει κάποιος το μέτρο/
το μέτρο/ αυτό το όριο/ να μη χαθεί η ουσία/
αν το 'χεις/ δύνασαι/ μπορείς/ να ψάξεις την αιτία/
μ' αυτό/ και το μικρό και το μεγάλο/ γίνονται κάτι άλλο/
είναι όλα αλλιώς/ έχουν πια όλα νόημα/ και μια δικαιολογία/
κι ο άνθρωπος/ έχει και αυτός πια λόγο/ έχει ένα ρόλο/ υπάρχει/
/…/
δεν είναι λοιπόν/ πως το μικρό ή το λιτό/ είν' οπωσδήποτε κακό/
αυτό/ από παλιά/ εδώ σε μας τ' απέδειξαν/ και το 'καναν και πράξη/
με μέτρο και με σκέψη/ όλα είναι δυνατά/ όλα μπορεί να γίνουν/
αν όλοι/ με μέτρο και δημιουργικά τα δούμε /και όχι μονάχα ως χρήστες/
ας είναι λοιπόν/ ο τόπος μας μικρός/ να μην μεμψιμοιρούμε/
μπορεί να βρει την άκρη/ έχει τις δυνατότητες/ και άμα το θέλει/ ξέρει/
όπλο του/ το 'δειξε κι άλλοτε/ είναι το μπορώ/ της θέλησης και της γνώσης/
[έδειξε και το αντίθετο/ και πλήρωσε ακριβά/ γι' αυτό/ όποτε το ξεχνούσε]
ας δείξουμε/ λοιπόν ξανά/ πως είναι μπορετό/
το δρόμο τον γνωστό/ να βρούμε/
να βρούμε/ εκείνη την κλωστή/
που ακολουθώντας την/ βρίσκεται ο τρόπος/
να βγούμε/ απ' το λαβύρινθο στο φως/
στα θαύματα της ζωής/ να ξαναπορευτούμε/
...
και στο γιο μου τον μεγάλο/ τον Σπύρο/ στα γενέθλιά του/ στα δεκαπέντε/ του έγραφα…/

την ζωή σου για να μπορέσεις να την ζήσεις…
…μάθε, αναλογίσου, συλλογίσου, ονειρέψου, παιδέψου, βυθίσου, αναδύσου, ανοίξου και κλείσου, άντεξε, προσπάθησε, απαίτησε, μάθε γενναιόδωρος να 'σαι, με γενναιοδωρία δώσε, αγανάκτησε, κοίταξε, διέκρινε, κρίνε, δες, άκουσε, ρίσκαρε, πόνεσε, βρες χρόνο, κυνήγησε το χρόνο, άντεξε το χρόνο, φτιάξε χρόνο, εντάξου, ασχολήσου, αυτονομήσου, κάνε το όραμα ζωή, τραγούδα, κλάψε, γέλασε, σιώπησε, χάσου, περιπλανήσου, δοκίμασε και βρες την άκρη, παραδέξου, διάβασε μπρος και πίσω από τις λέξεις, ξέχασε, αγάπησε, αγαπήσου, τρόμαξε, πάλεψε, αγωνίσου, αφιερώσου, δώσου, ερωτεύσου, φαντάσου, συγκροτήσου, ανασυντάξου, πέταξε, περπάτησε, τρέχα, πίστεψε, αμφισβήτησε, μαγέψου, ξοδέψου, πάρε, δέξου, φόρτωσε, φορτώσου, ελευθερώσου, μάθε να λακωνίζεις, σκέψου, εξήγησε, εξηγήσου, θυμήσου, ανέδειξε, βοήθησε, ανακάλυψε, στερέωσε, φώτισε, αποκάλυψε, καθάρισε, ξεκαθάρισε, καθόρισε, όρισε, καλλιέργησε, σχεδίασε, παρουσίασε, παρότρυνε, αναγνώρισε, αναθεώρησε, φιλοσόφησε, αγνάντεψε, σχολίασε, σάρκασε, σιχτίρισε, φώναξε, αντέδρασε, ψάξε, ρώτα, πρόσεξε, ανίχνευσε, ιχνηλάτησε, ερεύνησε, προχώρα, …

μην κόψεις δρόμο, μην κλείσεις δρόμο, μην κολλήσεις, μην στερήσεις, μην φοβηθείς και μην φοβίσεις, μην διατάξεις, μην διστάσεις, μην προδώσεις, μην διώξεις, μην πονέσεις, την ομορφιά μην προσπεράσεις, μην σταθείς, μην ξεχαστείς, μην αφεθείς και μην τις μνήμες σου τις χάσεις.
μάθε όλ' αυτά /όλα μαζί και χώρια/ να τα αισθάνεσαι, να τα ζεις και να τα ελέγχεις.
και μην φοβηθείς ποτέ, αν αποτύχεις, να το παραδεχθείς και απ' την αρχή να ξαναρχίσεις!


είδες τι γράφει και πως σκέπτεται/ κάποιος χωρίς σακάκι !/

Ιούλιος 2χ5

Κ.Κ

...για μια στιγμή

.


...μια στιγμή από το όλον
μια στιγμή όμως, μπορεί να είναι το όλον

Η αύρα σου

Κάθε που σε βλέπω, η αύρα σου
δημιουργεί ένα μαγικό χαλί
ικανό να με ταξιδεύει σε ταξίδια
του νου και του ονείρου.
Σε κόσμους παραμυθένιους, άλλους.
Εκεί όπου εσύ και μόνον εσύ
κυριαρχείς και υπάρχεις.

Ιχνογραφώ τις διαδρομές
της περιπλάνησής μου
στους παραδείσους σου.
Την θέρμη της ανάσας σου
το βελούδινο χαμόγελό σου.
Και βυθίζομαι στον υπέροχο
γαλάζιο κόσμο των ματιών σου.

Είσαι η επαλήθευση
της αναγκαιότητας της ποίησης.
Η ζωντανή απόδειξη πως υπάρχει.
Αυτό που λέμε ένα Έργο Τέχνης.
Ένα ζωντανό Έργο Τέχνης
που δίνει άλλο φως
κι άλλο νόημα σε όλα.


Να 'σαι λοιπόν καλά
και να υπάρχεις γύρω μου.
Για να τροφοδοτείς με ήλιους
την γκρίζα ύπαρξή μου.
Να δίνεις δυνατότητες
και νόημα στη ζωή μου.
Μια ευτυχία ανείπωτη, δική μου!
...
Κ.Κ

…έτσι με την μορφή της




Ήταν εκεί κάπου στη Σίνα/
φορούσε ένα καπέλο "Παναμά"/
πλατύγυρο/ με μαύρο φαρδύ ζωνάρι/
μαύρα γυαλιά/ μαύρο μακό μπλουζάκι/
και μαύρο τζιν/ που τόνιζε/ τα υπέροχά της πόδια/
κολάκευε/ τους όμορφους γλουτούς της/
και άσπρα παπούτσια/ πάνινα/
κι είχε στην πλάτη/ ένα σακίδιο/ από λινό/
και κάποια βιβλία/ στο χέρι/
περπατούσε/ αέρινα/ κι έλαμπε/
γεμάτη αυτοπεποίθηση/ αγέρωχη/
πεντάμορφη/ ένα άγριο λουλούδι/
/…/
τα πάντα στο δρομάκι/ ήταν φλου/ ήταν το φόντο/
υπήρχαν λες/ σαν ένα σκηνικό/ στο πέρασμά της/
κάποια στιγμή/ το δυνατό το μελτεμάκι/
έδωσε μια/ και πήρε το καπέλο/
τα μαύρα της/ πλούσια μαλλιά/ ξεχύθηκαν/
το ίδιο αγγελική ήταν κι έτσι/
η κίνησή της/ αέρινη/ χορευτική/ και λίγο υπεροπτική/
στην προσπάθειά της/ να πιάσει το καπέλο/
/…/
συνέχιζε να την κοιτά/ ακίνητος και άφωνος/
μέχρι που χάθηκε/ στο βάθος/ μεσα στον κόσμο/
/…/
από τότε/ όποτε περνούσε απ' εκεί/
ξαναζούσε εκείνη τη φορά/ σε επανάληψη/
τα πάντα/ τα καθόριζε/ η ανάμνηση εκείνη/
ο δρόμος/ είχε πια γι' αυτόν/ το όνομά της/
κάτι που ενώ δεν έμαθε/ ήταν σα να το ξέρει/
/…/
/…/
Τελικά/ το όνομα της/ το έμαθε / …την λέγανε Ανεμώνη/

Ιούλιος 2χ3

Κ.Κ.

…το δικό μας καλοκαίρι

.


ο τζίτζικας στις δόξες του/
αυτός ο αρχιμελωδός της Μεσογείου/
η θάλασσα στο βάθος/ αφορμή για ταξίδια/
του νου και του ονείρου/
το πράσινο/ οι τόνοι της ώχρας/ και του μπλε στο φόντο/
λιτά/ σα ζωγραφιά του Παρθένη ή του Μπουζιάνη/
το καφεδάκι, το κρύο νερό και το γλυκό του κουταλιού/
στο στρογγυλό μεταλλικό το τραπεζάκι/
η κληματαριά πάνω στην κρεβατίνα/ με το μεθυστικό σταφύλι/
να εξασφαλίζει τη σκιά/ χωρίς το φως να κρύβει/
και το θυμάρι η λεβάντα και το σκίνο/ παντού τριγύρω/
ο βασιλικός τ' αγιόκλημα και η μαντζουράνα/
να μυρώνουν την ατμόσφαιρα/ σαν ευλογιά από κάτι τι το θείο/

κι ένα μικρό ανεπαίσθητο αεράκι/ να τα ενώνει όλα/
σε ένα τοπίο μαγικό/ ονειρεμένο/ ανθρώπινο/
...
…αχ καλοκαιράκι ελληνικό/ δικό μας καλοκαίρι/
/…/
μέσα σ' αυτό το γίγνεσθαι/ τα πάντα είναι δυνατά/
να φτιάχνεις/ να ονειρεύεσαι/ να αντέχεις/
γι' αυτό/ παρ' όλα όσα ζήσαμε και πάθαμε/ επιμένουμε/
…εδώ/ πρώτα είναι ο τόπος/ κι ύστερα εμείς/
κι ο τόπος αυτός/ ότι και να του κάνανε/
άντεξε και θ' αντέξει/
/…/

Ιούλιος 2χ3

Κ.Κ.

…μέσ' στο καταμεσήμερο

.


…καλοκαίρι/ μέσ' στο καταμεσήμερο/
το φως/ τα διαλύει όλα/ και εξουσιάζει/
τα χρώματα/ γήινα παστέλ/
μια αχλή/ τα πάντα να σκεπάζει /
τριγύρω κυριαρχούν/ το σκούρο της ώχρας/
και το άσπρο/ λίγες πινελιές του πράσινου/
και τ΄ απαλό το θαλασσί/ στο βάθος/
ο χώρος και ο χρόνος/ που σμίγουν/
τα πάντα να αιωρούνται/ μέσ' στη νωχέλεια/
της καλοκαιρινής ραστώνης/
/…/
και ξαφνικά/ μπαίνεις εσύ στο πλάνο /
λάμπεις/ η εικόνα σου/ αμέσως ξεχωρίζει/
κι όλα μπροστά σου/ υποχωρούν/ υποτάσσονται/
γίνονται απλώς/ το βάθος στην εικόνα/
η κίνησή σου/ μια αύρα δροσιάς/ ένα αεράκι
το γέλιο σου/ γάργαρο νερό/ σ' έρημο τόπο/
το σώμα σου/ μια αρμονία από γραμμές/ και νότες/
ενώ η ποίηση/ εξ αιτίας σου/ αποκτά/
έναν ακόμα λόγο/ για να υπάρχει/
/…/
και εγώ/ κεραυνοβολημένος/ ζω την αποθέωσή σου/
/…/
…τι θα πάρετε κύριε/
με ρώτησε για δεύτερη φορά ο σερβιτόρος/


16.6.2χ3

Κ.Κ.

Σ' αυτό τον τόπο,
κάθε στιγμή, μπορεί να είναι, η αφορμή για ένα ποίημα… Για ένα ποιοτικό κοίταγμα της ζωής!
Αυτό δυστυχώς, πολλοί, δεν το προσέχουν!
Αφιερωμένο, στη μνήμη του Βαμβακάρη και του Τσιτσάνη, που αυτό το ήξεραν πάρα πολύ καλά!

το τρίτο

.


[η μουσική/ και οι σχέσεις των ανθρώπων /
είχαν/ από πάντα/ μια σχέση/ αδιάρρηκτη/
και τα δυο/ καθόριζαν/ και καθορίζονταν/
επηρεάζοντας/ δημιουργικά/ το ένα τ’ άλλο]
/…/

…η φωνή/ του εκφωνητή/ αναγγέλλει/ το μουσικό κομμάτι/
δίνει/ πληροφορίες/ για το ποιος/ το πού/ το πότε/
…τα βιολιά/ το ένα με το άλλο/ αρχίζουν/ ν’ ανταγωνίζονται/
τη σύγχυση/ θα 'λεγες/ στην ακοή/ ποιο πρώτο/ θα επιφέρει/
το φλάουτο/ γαργαλάει αμήχανα/ μαζί με το κλαρίνο/ νότες/
το όμποε/ σε κύματα/ να έρχεται και να φεύγει/
και που και που/ τα τρίγωνα/ ακούγονται στο βάθος/
τα τύμπανα/ κι αυτά χτυπούν/ σα να μαλώνουν/ μ' όλα τ’ άλλα/
κι όλα μαζί/ λες και συνωμοτούν/ σπέρνοντας το χάος/
[…όλ’ αυτά/ ακούγοντας/ πρωί, πρωί/ χαράματα/ το τρίτο]

ξαφνικά/ τα πάντα σιωπούν…/
ανάσα δεν ακούγεται/ …μια παύση/

δυο χτύποι/ της μπαγκέτας/ του μαέστρου/ στ’ αναλόγιο/…
τώρα/ αυτός/ έχει αναλάβει/ ένα ταξίδι/ μ' αυτά/ να κάνει/
τ' ακούω/ όλ’ αυτά/ ενώ κάθομαι και γράφω/ μαζεύοντας λέξεις/
και βλέπω εσένα/ που υπέροχη και χαλαρή/ κοιμάσαι/

ακούγεται/ ένας ήχος απαλός/ απ’ όλα τα όργανα/ στο βάθος/
τόσο καλά συντονισμένα/ που μοιάζουν/ σα να ’ναι ένα/
να περιγράφουν/ κάτι με χρώματα παστέλ/ σε τόνους απαλούς/
όπως το μενεξεδί/ που έχει/ αυτή την ώρα/ ο ουρανός/
με της αυγής/ το πρώτο φως/ και λίγο πριν/ ο ήλιος ν’ ανατείλει/
ο ήχος τους/ σιγά, σιγά/ ζωηρεύει/ κι ανάγλυφο παίρνει/
γίνονται/ όλα/ πιο φωτεινά/ με πιο έντονο/ το χρώμα/
ο ήλιος τώρα/ ολόλαμπρος και ζεστός/ το χώρο όλο/ φωτίζει/
τα βιολιά/ γίνονται/ όλο και πιο ζωηρά/ κι ανοίγουν την εικόνα/
σε βλέπω να ξυπνάς/ με απαλές νωχελικές και ράθυμες κινήσεις/
το φλάουτο/ και το κλαρίνο/ μπαίνουν απαλά/ σα να χαϊδεύουν/
όπως το αεράκι απ' το παράθυρο/ που πηγαινοφέρνει την κουρτίνα/
κι εσύ/ στριφογυρνάς/ δεν θες ακόμα/ να ξυπνήσεις/
σ' αρέσει/ να χουζουρεύεις/ διεκδικώντας/ λίγο ακόμα ύπνο/
ξάφνου/ παίζεται από τα βιολιά/ ένα γρήγορο στακάτο/
λες και σε μαλώνουν/ που αργείς/ ενώ το όμποε/ κάνει το φόντο/
ακολουθεί/ μια παύση/ μικρή/ κι εγώ σκύβω/ και σε φιλάω/
χαϊδεύοντας τα μαλλιά σου/ ενώ εσύ αρπάζεσαι πάνω μου/
ζητώντας τη συνενοχή μου/ για λίγο ύπνο παραπάνω/
σε κρατώ και σε φιλώ/ ψιθυρίζοντας/ τ’ όνομά σου/…
το πιάνο/ τώρα κυριαρχεί/ κι εσύ/ να σηκωθείς τ' αποφασίζεις/
…όσο/ είσαι στο ντους/ ακούγονται τα βιολιά/ σε πιτσικάτο/
και πάλι το πιάνο απαλά/ και πίσω του/ τα τρίγωνα/
την ώρα/ που πανέμορφη/ κι όλο νάζι/ στις κινήσεις/
κάνοντας πιρουέτες/ μπροστά από τον καθρέφτη/
διαλέγεις/ πώς να ντυθείς/ και τι φόρεμα να φορέσεις/…

κι ενώ με τον καφέ/ και το πρωινό/ εγώ ασχολούμαι/
εσύ έρχεσαι/ μου δίνεις ένα φιλί/ και κάθεσαι στο τραπέζι/
μ’ ένα δικό του σόλο/ το φλάουτο/ βελούδινα/ γεμίζει/ όλο το χώρο/

ήσυχα/ χωρίς να μιλάμε/ πίνουμε τον καφέ/
ακούγοντας και νοιώθοντας/ τη μουσική/
και οι σκέψεις μας/ στα χτεσινά/ που ζήσαμε/ πετάνε/
το πιάνο/ τώρα/ με νότες απαλές/
στην περιπλάνησή μας/ αυτή/ μας συντροφεύει/

/…/
γι’ αυτό/ με θέρμη υποστηρίζω/
πως είναι/ πολύ καλό/ όποτε το μπορούμε/
ν’ ακούμε όλοι μας/ πιο συχνά/ το τρίτο/

12.4.2χ4
Κ.Κ

Κι όλ' αυτά, όπως έλεγε ο Τζακ Νίκολσον, σ' εκείνο το έργο το καταπληκτικό, που παρίστανε έναν υποχονδριακό άφιλο και ακοινώνητο συγγραφέα, που ερωτεύεται μια σερβιτόρα, είναι σημαντικά, γιατί σε κάνουν να θέλεις να γίνεις καλύτερος! ("As good as it gets" -"Καλύτερες μέρες")



(Και μια εκδοχή για μια ακρόαση, χωρίς άλλη παρουσία)
Εγώ προτιμώ σαφώς την ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ!!!

Το τρίτο

[η μουσική/ και η διάθεση των ανθρώπων /
είχαν/ από πάντα/ μια σχέση/ αδιάρρηκτη/
και τα δυο/ καθόριζαν/ και καθορίζονταν/
επηρεάζοντας/ δημιουργικά/ τα όριά τους]
/…/

…η φωνή/ του εκφωνητή/ αναγγέλλει/ το μουσικό κομμάτι/
δίνει/ πληροφορίες/ για το ποιος/ το πού/ το πότε/
…τα βιολιά/ το ένα με το άλλο/ αρχίζουν/ ν’ ανταγωνίζονται/
τη σύγχυση/ θα 'λεγες/ στην ακοή/ ποιο πρώτο/ θα επιφέρει/
το φλάουτο/ γαργαλάει αμήχανα/ μαζί με το κλαρίνο/ νότες/
το όμποε/ σε κύματα/ έρχεται και φεύγει/
και που και που/ τα τρίγωνα/ ακούγονται στο βάθος/
τα τύμπανα/ κι αυτά χτυπούν/ σα να μαλώνουν/ μ' όλα τ’ άλλα/
κι όλα μαζί/ λες και συνωμοτούν/ σπέρνοντας το χάος/
[…όλ’ αυτά/ ακούγοντας/ πρωί, πρωί/ χαράματα/ το τρίτο]

ξαφνικά/ τα πάντα σιωπούν…/
ανάσα δεν ακούγεται/ …μια παύση/

δυο χτύποι/ της μπαγκέτας/ του μαέστρου/ στ’ αναλόγιο…/
τώρα/ αυτός/ έχει αναλάβει/ ένα ταξίδι/ μ' αυτά/ να κάνει/
τ' ακούω/ όλ’ αυτά/ ενώ κάθομαι και γράφω/ μαζεύοντας λέξεις/
με το μολύβι μου/ σκιτσάρω/ και κρατάω/ σημειώσεις

…ακούγεται/ ένας ήχος απαλός/ απ’ όλα τα όργανα/ στο βάθος/
τόσο καλά συντονισμένα/ που μοιάζουν/ σα να ’ναι ένα/
σα να περιγράφουν/ κάτι με χρώματα παστέλ/ σε τόνους απαλούς/
όπως το μενεξεδί/ που έχει/ αυτή την ώρα/ ο ουρανός/
με της αυγής/ το πρώτο φως/ της μέρας

ο ήχος τους/ σιγά, σιγά/ ζωηρεύει/ κι ανοίγει η εικόνα/
γίνονται/ όλα/ πιο φωτεινά/ με πιο έντονο/ το χρώμα/
ο ήλιος/ τώρα/ ολόλαμπρος/ και ζεστός/ το χώρο όλο/ φωτίζει/
το φλάουτο/ με τα βιολιά στο φόντο/ ξεχωρίζει/
ενώ/ το αεράκι/ στο παράθυρο/ παίζει/ με την κουρτίνα/
κι εγώ/ έναν ακόμα/ ελληνικό καφέ/ ετοιμάζω/ στην κουζίνα/
τα βιολιά/ ακούγονται/ ξανά/ σ’ ένα γρήγορο στακάτο/
πίνω/ μια γουλιά καφέ/ κι ανάβω ένα τσιγάρο/
η μουσική/ κάνει ένα μικρό κενό/ …μια μικρή παύση/
…/ η ημέρα/ έχει για τα καλά/ αρχίσει/
με όλους τους ήχους/ και της ζωής/ τη δράση/
και πάλι το πιάνο απαλά/ και πίσω του/ όλα τ' άλλα /
μοιάζει/ πλοίο με πανιά/ σε ήρεμη θάλασσα/ ν' αρμενίζει/
με το μολύβι μου/ όλ' αυτά/ θέλω/ να τα σκιτσάρω/
ν' αποτυπώσω/ τη στιγμή/ σε όλες/ τις πτυχές της/
το φλάουτο/ ξανά/ σ' ένα δικό του σόλο/
μελωδικά/ βελούδινα/ γεμίζει/ όλο το χώρο/
…/ σε πάνε όλ' αυτά/ αλλού/ σε πράγματα/ με αξία/
κοντά/ στη λεπτομέρειά/ και σ' αυτό/ που λέμε ουσία/
σου δίνουν/ τη δυνατότητα/ να ονειρευτείς/ να πας μια βόλτα
σε τόπους/ σε πράγματα/ και πρόσωπα/ που ενώ τα ξέρεις/
αλλιώς/ τ' αποτιμάς/ και αλλιώς/ τώρα/ τα βλέπεις/
…/ κι έρχονται/ σε ενίσχυση/ τα βιολιά/ κι ακολουθεί/ το πιάνο/
το όμποε/ στα πιο σημαντικά/ κάνει υπογραμμίσεις/
.../ αυτός είναι/ ο κόσμος της μουσικής/ ίδιος με τον άλλο κόσμο/
μόνο/ που η ματιά/ που τον κοιτάς/ τις όψεις του/ αλλάζει/
αφού η μουσική/ ένα δικό της/ ανάγλυφο/ του βγάζει/

…/μετά την αρχιτεκτονική/ τη γλυπτική/ και την ζωγραφική/
η τέταρτη/ κατά τον Hegel/ τέχνη/ είναι η μουσική/
σε μια αξιολόγηση/ για τις έξη Καλές Τέχνες/ που αυτός κάνει/
και αυτό ίσχυσε/ και ισχύει/ για το πώς/ πρέπει να ιεραρχούνται/
πιστεύω όμως/ πως ο σοφός αυτός/ ίσως και να έκανε/ λάθος/
οι τέχνες/ δεν ξεχωρίζουν/ και δεν ιεραρχούνται/
είναι/ κάθε φορά/ η ίδια η ζωή/ η αναφορά τους/
από μια άλλη όψη/ ή μ' έν' άλλο τρόπο/ ειδομένη/
κι ενώ η μουσική/ μπορεί να πει/ πολλά/ για όλες τις άλλες/
και μάλιστα πολλές φορές/ ακόμα/ και συμπληρώνοντάς τες/
οι άλλες/ δύσκολα/ για την μουσική/ μπορούν/ το ίδιο να κάνουν/
μ' εξαίρεση/ την ποίηση/ και αυτή/ ο Hegel/ την έχει/ έκτη/
άλλο αν/ όταν η μουσική τελειώσει/ κανείς δεν ξέρει/ που πηγαίνει/

γυρίζοντας/ μετά/ απ' όλες αυτές/ τις σκέψεις/ στο κομμάτι/
ακούγεται/ να παίζει …το πιάνο/ με νότες απαλές/
που στο τέλος/ της περιπλάνησής μου αυτής/ με συντροφεύει/
…/ και τότε/ όπως σ' ένα/ θεατρικό φινάλε/
εμφανίζονται/ όπως και οι ηθοποιοί/ όλα τα όργανα/ μαζί/
εδώ όμως/ φτιάχνοντας/ θα 'λεγες/ ένα θόλο/ που όλα τα στεγάζει/
όλα/ όσα παιχτήκανε/ και έζησα/ ακούγοντάς τα/ σ' αυτό το κομμάτι/
σ' ένα φινάλε/ που είναι όμως/ και μια νέα αρχή/ …για κάτι άλλο/

/…/
γι’ αυτό/ με θέρμη/ υποστηρίζω/
πως είναι/ πολύ καλό/ όποτε το μπορούμε/
ν’ ακούμε/ όλοι μας/ …πιο συχνά/ το τρίτο/

12.4.2χ4

Κ.Κ